【遺傳病】唐氏綜合症成因及影響 | 產前篩檢風險好重要!

唐氏綜合症聽就聽得多,到底係一種咩疾病?究竟成因係咩?對胎兒日後嘅發展又有咩影響?我哋一一同大家拆解,以及講下現時市面上不同種類嘅產前篩檢!

唐氏綜合症嘅影響

唐氏綜合症其實係一種遺傳性疾病,如果不幸遺傳咗呢種疾病,除咗對壽命有影響外,他們有可能出現以下嘅健康問題,包括:40 – 60 % 有先天性心臟病、較容易有視力異常如近視、斜視等、聽力異常、嚴重智力發育影響,以及肌肉發展不全等;亦會影響外觀,例如個子普遍較矮小、部份有痴肥傾向肌肉張力差、手指粗短、鬥雞眼等。

唐氏綜合症成因

對於唐氏綜合症成因,目前仍未有定論!

但從過往統計得知,高齡產婦誕下唐氏綜合症嬰兒的機率比較大。新生嬰兒中平均每約700 人之中,就會有一名患有唐氏綜合症,而有 1/3 唐氏綜合症嬰兒是由37歲或以上的產婦所生。雖說高齡產婦嘅風險較高,但年輕嘅產婦亦同樣唔可以忽視!

目前唐氏綜合症係沒有藥物、手術或其他治療方法能協助根治。

如何得知胎兒有無患上

產前篩檢可助你了解,醫院管理局建議兩種方法:

早孕期篩查(懷孕11-14週):

透過超聲波量度胎兒的頸皮厚度 (俗稱「度頸皮」),以及抽血驗血漿蛋白A(PAPP-A) 和絨毛膜促性腺激素(hCG) 水平

中孕期篩查(懷孕16-20週):

透過抽血驗甲胎蛋白(AFP)、絨毛膜促性腺激素(hCG)、雌三醇(estriol)和抑制素A(Inhibin A)水平

不過以上的篩查,只能提供一定準確性嘅資訊。若要更準確得知,就需要抽羊水測試了,然而侵入性檢查程序有大約 0.1- 0.2%機會引至流產。

更早,更準確,更安全 – NIPT!讓準父母及早準備和判斷

侵入性檢查會有不同嘅風險,包括感染,流產等, 其實隨著醫療科技更成熟的發展,可選擇無創性胎兒染色體異檢測(NIPT),喺懷孕10週起就可以進行。只需進行抽血 DNA 檢測,準確度可達 99.9%,假陽性少於 1%。NIPT 可助檢驗出最常見的染色體異常,包括愛德華氏綜合症(T13)和巴陶氏綜合症(T18)、性染色體相關疾病及微缺失症後群

坊間有好多唔同嘅 NIPT 檢測,如 T21 無創性胎兒DNA產前篩檢、Nifty、Nifty Pro+等,讓各孕婦、孕媽及準父母選擇最適合他們的檢查!